1 marca 2021

Buzz marketing. Dlaczego warto zrobić „szum” w Internecie?

3 min read

Szum, spektakularny, wydarzenie, o którym będzie huczał cały Internet, wielki sukces marketingowy – to marzenie każdego przedsiębiorcy. Niestety, zdarza się niezwykle rzadko tak samo z siebie. Z reguły trzeba na sukces ciężko zapracować.

Warto sobie trochę pomóc i zorganizować profesjonalny marketing rekomendacji, czyli buzz marketing. Pozytywny szum w Internecie na temat naszej działalności. Agencja marketingowa specjalizująca się w marketingu szeptanym to jest trafiony pomysł, jeżeli zależy Ci na skuteczności i na tym, żeby przekonać nawet najbardziej wyczulonych na reklamę odbiorców.

Na czym to polega?

Buzz marketing, czyli marketing rekomendacji, jak już się pewnie domyślasz to po prostu zlecanie pozytywnych rekomendacji. Kreowanie naszej marki poprzez podawanie dalej pozytywnych opinii, które wyglądają jak rekomendacje klientów. Jeżeli przeprowadzimy to w odpowiedni sposób, to uzyskamy efekt kuli śniegowej. Jedni użytkownicy będą polecać produkt następnym. Pozytywne opinie będą generować ruch wokół naszego biznesu. Takie działania mają bardzo dobrą skuteczność, bo są odbierane jako naturalne, sprawdzone rekomendacje użytkowników produktu. Poza tym dobrze wpływają na pozycjonowanie naszego biznesu. Im więcej jest w sieci informacji o naszych produktach, usługach, tym lepiej.

zespół marketingowy

Dlaczego jest taki skuteczny?

Polega to na starym mechanizmie, jeszcze sprzed istnienia Internetu. Zwykły, „szary” użytkownik poleca drugiemu coś, co sprawdził i jest zadowolony. Koleżanka poleca mi usługi fryzjerskie w zakładzie na naszym osiedlu, kolega usługi mechanika samochodowego, który sprawnie działa i ma niedrogie usługi, siostra kupiła sobie nowy krem do rąk i poleca mi go, bo wie, że mam suchą skórę. Takie lokalne polecenia działały od zawsze. Teraz przeniosły się do Internetu i działają w dość podobny sposób. Różni się to tylko tym, że opinie czytamy na forum, na Fejsbooku czy Instagramie, albo w porównywarce typu Ceneo.

Załóżmy, że chcesz kupić pralkę. Czy Twoim pierwszym działaniem nie jest wyszukanie modelu za pomocą sieci? Wyszukujesz markę, model na stronie sklepu i zamawiasz? Raczej nie. Większość użytkowników wpisuje nazwę modelu i szuka opinii, szpera po forach. Porównuje parametry różnych modeli i pyta innych, czy warto zainwestować trochę więcej, w zamian otrzymując dodatkowe funkcje, czy te funkcje dobrze działają.

Popatrz, w jak wielu miejscach jest pole do dyskusji z takim poszukującym, jak wiele mu można doradzić. Natomiast nie może tego zrobić właściciel firmy, często nawet do sprzedawcy w sklepie nie mamy tego zaufania „bo pewno mają prowizję za polecenie droższego modelu”. Nie spotkałeś się z taką opinią? Dlatego potrzebny jest bezstronny, zwykły użytkownik. Taki, który dwa miesiące temu kupił wybrany przez nas model pralki i dzieli się opinią. Dzieli się wrażeniami z użytkowania, opisuje, jakie są atuty, ale też to, co mu nie pasuje w tym modelu. Jest wiarygodny, przecież nie ma rzeczy idealnych.

marketing online

Dlaczego warto być w wielu miejscach?

Jeśli jednak trafisz na bardziej nieufnego, wymagającego klienta, to on nie zadowoli się jedną opinią na stronie sklepu. Wejdzie do portalu opiniotwórczego, do porównywarki cen, na specjalistyczne forum, albo grupę na Facebooku poświęconą konkretnym produktom. I wszędzie tam napotka opinie o interesującej go pralce. Co więcej, one już tam są i być może są również te negatywne, albo nie do końca po naszej myśli. Co więcej – konkurencja nie śpi, na pewno już zdążyła zdyskredytować nasze produkty, wysłać swoich ludzi, żeby wzbudzali wątpliwości. Dlatego warto dotrzeć w te miejsca i przechylić szale na naszą korzyść. Uwypuklić atuty naszej oferty, zwrócić uwagę na pozytywy.

Buzz marketing to potężna fala, na której trzeba umieć płynąć. Ona i tak powstanie. Może nas zmieść z powierzchni ziemi, ale jeśli mamy dobrą deskę, możemy nauczyć się na niej płynąć. Tą deską jest profesjonalna agencja, wyspecjalizowana w marketingu szeptanym. Profesjonaliści pozwolą Ci płynąć daleko i wysoko na tej fali.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *