Co znaczy skrót SEM?
2 min read
Skrót SEM znany jest każdemu, kto interesuje się marketingiem internetowym. Przeciętni użytkownicy sieci nie zawsze jednak wiedzą co znaczy skrót SEM. Wiedzę na temat tego segmentu powinien zgłębić każdy, kto planuje wypromować swoją działalność w Internecie.
Co kryje się pod skrótem SEM?
SEM jest skrótem od nazwy Search Engine Marketing. Jest to jeden z obszarów marketingu internetowego, który obejmuje wszelkie działania w przestrzeni wirtualnej, ukierunkowane na osiągnięcie jak najlepszych pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Na całokształt działań z obszaru SEM składają się linki sponsorowane (PPC) oraz tradycyjne pozycjonowanie (SEO).
Jak zatem uściślić co znaczy skrót SEM? Aby lepiej zrozumieć znaczenie tego pojęcia, warto dodać, że jednym z jego elementów są płatne reklamy umieszczane na stronach wyników wyszukiwarek. Pojawiają się one po wpisaniu przez użytkownika konkretnych słów kluczowych. Wysokie pozycje strony dla fraz kluczowych są możliwe do osiągnięcia albo poprzez płatne, albo darmowe wyniki wyszukiwania.
Co znaczy skrót SEM dla współczesnych firm?
Chcąc określić co znaczy skrót SEM, warto dodać, że głównym zadaniem działań z tego obszaru jest ułatwienie znalezienia w sieci określonej informacji, co skutkuje w wielu przypadkach zakupem produktu lub skorzystaniem z usług. Za sprawą SEM nadawca reklamy zyskuje możliwość zaprezentowania swojej oferty wówczas, gdy potencjalny klient jest zainteresowany skorzystaniem z niej.
Dla szerokiego grona firm i marek reklama SEM stanowi skuteczny sposób na osiągnięcie wysokich wyników odwiedzin. Atutem takiej formy promocji jest też to, że nie wymaga ona zbyt dużych nakładów finansowych. SEM umożliwia dotarcie wyłącznie do określonej grupy odbiorców, poszukujących konkretnej oferty. Jednocześnie reklamy SEM pozwalają osiągnąć wyniki znacznie wyższe niż wiele innych form promocji. Stąd każda firma, która chce być dobrze widoczna w sieci i docierać ze swoją ofertą do właściwych tzn. zainteresowanych ofertą klientów, powinna wiedzieć co znaczy skrót SEM.
SEM to nie SEO
W celu zrozumienia, co znaczy skrót SEM, należy wyraźnie podkreślić, że nie należy go mylić z nazwą SEO, mimo iż mają one wiele wspólnego. SEO stanowi jeden z dwóch głównym elementów składowych SEM, w związku z czym można uznać, że jest ono podrzędne względem Search Engine Marketing. Co więcej, SEO w odróżnieniu od SEM, jest procesem o charakterze długofalowym. Są to działania ukierunkowane na zwiększenie ilości wejść na daną stronę oraz ilości odbiorców, a także na takie zoptymalizowanie strony, aby osiągnąć najlepszą pozycję w wyszukiwarkach. Wiedza na temat tego co znaczy skrót SEM, a co SEO, jest niezbędna, aby zaplanować skuteczną strategię działania online.