22 września 2021

Jak zaskakiwać użytkowników i sprzedawać, czyli kreatywny marketing bez tajemnic

2 min read

Klienci zmęczeni szumem informacyjnym coraz mniej emocjonalnie reagują na treści reklamowe. Dlatego współczesny marketing musi zaskakiwać i przyciągać uwagę. Jak kreować działania reklamowe, żeby sprzedawać? Mamy kilka podpowiedzi, dzięki którym Wasze promocje będą bardziej efektywne!

Jak działać na odbiorcę reklamy?

Zacznijmy od analizy tego, którymi zmysłami klienci reagują na przekazy reklamowe. W zależności od formy komunikatu mamy tutaj kilka obszarów walki o atencję użytkownika. Najczęściej wykorzystywane to wzrok i słuch. Dlatego w kreowaniu reklamy znacznie ma m.in. gama kolorystyczna, muzyka, hasło reklamowe, call to action. Dobra konfiguracja tych elementów może skutecznie wzmocnić przekaz reklamowy i zaskarbić uwagę i odbiorców.

Jak zaskakiwać?

Element zaskoczenia to ważny aspekt działań marketingowych, a jednocześnie efekt trudny do osiągnięcia we współczesnym świecie. Wszystko też zależy od kanału dystrybucji treści. W social mediach możemy, bowiem użyć ciekawej animacji, z kolei w punkcie sprzedaży bezpośredniej kampanię reklamową oprzeć na rzadziej wykorzystywanych w marketingu zmysłach, takich jak na przykład zapach. Dobrą praktyką zdobywania atencji odbiorców jest też współpraca z ambasadorami marki cieszącymi się popularnością, czy skorzystać z możliwości lokowania produktu. Trzeba pamiętać, że współczesny odbiorca ma dość dużą wiedzę marketingową, dlatego wykorzystane techniki powinny być stosunkowo subtelne i niezbyt nachalne. Koncentrowanie uwagi wokół marki to proces skomplikowany, jednak duże możliwości w tym zakresie daje również event marketing. Organizacja wydarzeń branżowych, czy masowych spotkań związanych z naszym brandem, uczestnictwo w targach, czy sponsoring eventów sportowych to ciekawy i nieoczywisty sposób na zdobycie rozpoznawalności, wykraczający poza ramy klasycznej reklamy.

Kreatywność w ramach strategii

Pamiętajmy, że kreatywność i poszukiwanie nowych kanałów dystrybucji treści to ważny aspekt kreatywnego marketingu. Jednak wszystkie tego typu działania powinny być częścią złożonej strategii, a nie wypadkową niedentalnych decyzji. Ślepe podążanie za wywołaniem zaskoczenia i agresywne szokowanie użytkowników może wywołać efekt odwrotny od planowanego. Nieprzemyślana akcja reklamowa, czy współudział w evencie o kontrowersyjnym wydźwięku wizerunkowym często przynosi brandom więcej kłopotów niż korzyści. W tym przypadku powiedzenie” nieważne jak, ważne, żeby mówili” nie do końca się sprawdza, dlatego kreatywność nie zawsze powinna być identyfikowana z elementem szokowania odbiorców. Zaskakujmy, ale strategicznie realizując kluczowe cele.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *