Na czym polega marketing rekomendacji?
4 min readCo to jest marketing rekomendacji i w jaki sposób powinien zostać wykorzystany? Opinie i rekomendacje to coś co w dzisiejszych czasach bardzo mocno wpływa na decyzję zakupową konsumentów. Często dochodzi do sytuacji, gdzie klient decyduje się na zakup danego produktu lub skorzystanie z usługi właśnie pod wpływem polecenia ze strony znajomych bądź rodziny. Jak można dowiedzieć się z różnych badań ponad 80% konsumentów ufa rekomendacjom osób zdecydowanie bardziej niż przekazowi reklamowemu, który znaleźć można praktycznie w każdym miejscu w sieci. To właśnie te powody sprawiły, że marketing rekomendacji tak bardzo zyskał na popularności, a firmy widzą w nim wiele korzyści i zalet.
Co to jest marketing rekomendacji?
Marketing rekomendacji jest jedną ze strategii marketingu internetowego, który opiera się na rekomendacjach oraz opiniach, a także na przekazywaniu przez klientów komentarza na temat danego przedsiębiorstwa w sposób ustny. Celem takiego marketingu jest sprawienie, aby klienci stali się żywą reklamą dla danego produktu bądź usługi dzięki temu można uzyskać wiele korzyści na przykład zwiększyć swoją widoczność, zwiększyć ruch na stronie, a w późniejszym czasie wszystkie te elementy mogą oczywiście przełożyć się na zwiększenie sprzedaży.
Dużym plusem tej formy promocji jest to, iż polecenia prawdziwych klientów są zdecydowanie bardziej wiarygodne niż przekaz reklamowy umieszczany w Internecie. Jak się okazuje reklama nie jest już najlepszym sposobem pozyskania nowego klienta, ponieważ konsumenci coraz bardziej przed dokonaniem zakupu czytają opinie i rekomendacje innych klientów i to właśnie na tej podstawie decydują się oni na zakup bądź rezygnację z zakupu. Polega on głównie na korzystaniu z opinii klientów, którzy już korzystają z usług danej firmy po to, aby mogła ona pozyskać nowych nabywców. Marketing rekomendacji jest więc bardzo dobrym sposobem na promocję i zwiększenie swojej rozpoznawalności.
Na czym polega marketing rekomendacji?
Marketing rekomendacji działa w bardzo prosty sposób. Posiadając klienta trzeba jak najbardziej przyłożyć się do tego, aby miał on pozytywne odczucia na temat danej firmy i aby był zadowolony z obsługi, wówczas będzie on polecał przedsiębiorstwa swoim bliskim i znajomym, niekiedy może on nawet zostawiać pozytywną opinię w sieci, która dotrze do bardzo szerokiego grona odbiorców. Opinie i rekomendacje przekazywane przez bliskie nam osoby zdecydowanie bardziej są dla nas autentyczne i sprawiają, że nakłania nas to do dokonania zakupu. Celem marketingu rekomendacji jest dotarcie do jak najszerszego grona klientów tak, aby ich pozyskać i jednocześnie zwiększyć konwersję.
Warto również podkreślić, że marketing rekomendacji, a marketing szeptany nie są synonimami. W marketingu rekomendacji szczególną rolę odgrywają klienci, którzy przekazują między sobą pozytywne komentarze na temat firmy, w marketingu szeptanym natomiast szczególną uwagę przykłada się do wywołania dyskusji na temat danego produktu lub usługi, a nawet całej marki, często jest on prowadzony przez właścicieli przedsiębiorstwa bądź osoby do tego zatrudnione.
Dlaczego warto zastosować marketing rekomendacji?
Marketing rekomendacji posiada swoje zalety, dlatego też często jest wykorzystywany przez przedsiębiorstwa. Do zalet tych można przede wszystkim zaliczyć pozyskanie nowego klienta, zwiększenie swojej autentyczności, zwiększenie konwersji, skłonienie konsumenta do dokonania zakupu w przedsiębiorstwie, pozyskanie zaufania klientów, a także zwiększenie sprzedaży. Te i wiele innych korzyści może osiągnąć przedsiębiorstwo wdrażając strategię marketingu rekomendacji do swojego biznesu.
Jak sprzedawać w Internecie?
Branża e – commerce bardzo intensywnie rozwija się, a sklepy internetowe zyskują coraz bardziej na popularności. Wiele właścicieli takich właśnie sklepów zastanawia się jak sprzedawać w Internecie, aby osiągać jak najlepsze wyniki finansowe i pozyskiwać coraz to większą liczbę klientów. Sprzedaż internetową można rozpocząć zakładając swój własny sklep, ale także istnieją inne możliwości, to znaczy oferować swoje produkty można także na portalach aukcyjnych, w porównywarkach cen, a także można do tego wykorzystać media społecznościowe, z tym, że nie będzie się tam odbywała sprzedaż bezpośrednio, a tylko pośrednio.
Dużym plusem prowadzenia własnego sklepu internetowego jest możliwość ustalania cen produktów, a także nie ma tam żadnej prowizji, którą trzeba zapłacić od sprzedaży. Możliwości na sprzedaż w Internecie jest bardzo dużo, każde przedsiębiorstwo powinno dopasować ją do własnych celów i oczekiwań.