Pozwól się znaleźć klientom, czyli wszystko o ruchu bezpłatnym
2 min readDlaczego ruch bezpłatny jest taki ważny? Dlatego, że buduje stabilną pozycję Waszego sklepu online! To przede wszystkim, jednak istnieje jeszcze szereg innych argumentów, które przekonają Was, że warto inwestować w pozycjonowanie Waszej witryny e-commerce. Zapraszamy do lektury!
„Całe to pozycjonowanie to jakieś czary-mary” zdarza się mówić klientom. Rzeczywiście cały proces może wydawać się nieco niezrozumiały, jednak nie od dzisiaj wiadomo, że najważniejsze jest niewidoczne dla oczu. Dlatego nie zawsze musimy rozmieć mechanizmy, żeby wierzyć w ich skuteczność. Dlatego zamiast tłumaczyć skomplikowany proces działania algorytmów Google po prostu przytoczymy Wam argumenty, które przekonają was, dlaczego warto inwestować w SEO działając w e-commerce.
Ruch to pieniądz
Zacznijmy od początku, czyli po prostu wyszukiwania organiczne są kolejnym kanałem pozyskiwania ruchu. Im więcej osób sprowadzimy na naszą stronę, tym więcej sprzedamy. Ponadto wyszukiwanie bezpłatne klienci traktują jako bardziej wiarygodne. Wyniki organiczne, więc nie tylko pozwalają zwiększyć statystyki odwiedzin, ale też zbudować zaufanie i wzmocnić pozycję marki.
Wydatki, które konwertują
Każda wydana złotówka na SEO to inwestycja. Nie wygeneruje ona zysku od razu, jak ma to miejsce w przypadku kampanii płatnych, ale pozwoli zdobyć stabilizację i w perspektywie czasu przyniesie więcej korzyści niż pojedyncze kupione kliknięcia. Dlatego pozycjonowanie powinno być nieodłącznym elementem w każdej firmie planującej długofalową strategię rozwoju w świecie online.
Efekty pod kontrolą
Mimo tego, że SEO wydaje się dla wielu osób materią niezrozumiałą, to może precyzyjnie monitorować efektywność prowadzonych działań. Ruch organiczny jest precyzyjnie mierzony za pośrednictwem Google Analytics, podobnie jak konwersje generowane przez ten kanał pozyskiwania kliknięć. Dlatego mimo, że same mechanizmy są trudne do zrozumienia przez laików, to na bieżąco można mierzyć wyniki prowadzonych działań.
Stabilny marketing
Pozycjonowanie to istotny element każdej strategii internetowej, bowiem daje ono znacznie bardziej stabilną widoczność niż w przypadku reklam płatnych. Google Ads działają wyłącznie wtedy, kiedy za nie płacimy, pozycjonowanie działa nawet wówczas, kiedy inwestycja środków zostanie wstrzymana. Oczywiście lepiej unikać rezygnacji z finansowania działań SEO, bowiem tylko prowadzone regularnie są w stanie wypracować dobre efekty i wyprzedzić konkurencję, jednak hipotetycznie ta forma jest dużo bardziej stabilna niż działania w sieci reklam płatnych.
Fajny artykuł. Spróbuję te informacje wykorzystać w swojej firmie.