18 kwietnia 2024

Praca e-rzecznika dla branży turystycznej

4 min read
Praca e-rzecznika dla branży turystycznej
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Promocja marki w bardzo dużym stopniu przeniosła się do Internetu. To właśnie tam firmy nawiązują kontakt z klientami, a klienci nawzajem wymieniają się opiniami i swoimi odczuciami po zakupie danego produktu. Ogromna ilość informacji jakie się w nim znajdują ma także swoje wady. Jedną z nich jest rozprzestrzenianie się nieprawdziwych informacji na temat marki lub inne różne niedomówienia, które mogą źle wpływać na jej wizerunek. Aby zapobiegać tego typu sytuacjom potrzebny jest marce e-rzecznik, który właśnie zajmuje się śledzeniem wpisów na temat marki, a następnie ją tłumaczy.

Praca e-rzecznika dla branży turystycznej jest bardzo ważna, ponieważ to właśnie ona często narażona jest na złe opinie i ataki ze strony nieuczciwej konkurencji.

Kim jest e-rzecznik?

Warto może najpierw przypomnieć kim jest rzecznik prasowy. Mianowicie jest to osoba odpowiedzialna za komunikację pomiędzy rożnego rodzaju stowarzyszeniami, ugrupowaniami i organizacjami, a ich odbiorcami, którymi może być cale społeczeństwo, media lub określone grupy docelowe. Jest on odpowiedzialny za ich wizerunek, ale to nie jest jego jedyne zadanie. Ma on również obowiązek tłumaczenia i wyjaśniania wszystkich pojawiających się kryzysów i nieścisłości, które występują wokół marki.

E-rzecznik natomiast to rzecznik prasowy, który pracuje w sieci. Zajmuje się komunikacją marki z otoczeniem w Internecie. Jest jej swego rodzaju reprezentantem odpowiedzialnym za jej postrzeganie. To on odpowiada na nieprzychylne komentarze, odnosi się do nieprawdziwych wpisów na temat działania firmy, śledzi media, a wszystko to odbywa się w sposób jawny i transparentny. Na czym natomiast polega praca e-rzecznika dla branży turystycznej?

Działania e-rzecznika w branży turystycznej

Praca e-rzecznika dla branży turystycznej – czy marce potrzebny jest eRzecznik?

Praca e-rzecznika w branży turystycznej jest bardzo potrzebna, ponieważ pozwala ona wykreować pozytywny wizerunek marki w sieci. Branża ta charakteryzuje się tym, że większość osób jeszcze przed dokonaniem zakupu biletu w określone miejsce nie wie, dokąd poleci. Nie jest to działanie planowane dużą ilość czasu wcześniej. Klienci korzystają z mediów internetowych, aby uzyskać wszystkie informacje, marki powinny więc bardzo mocno przyłożyć się do przygotowania takiej strategii marketingowej, która pozwoli wyróżnić się na tle dużej konkurencji.

Można publikować wartościowe treści, które będą dla niego ciekawe i sprawią, że zatrzyma się on na stronie dłużej. Branża turystyczna uwielbia zdjęcia warto więc i do nich przyłożyć więcej uwagi, aby były jak najbardziej atrakcyjne i by przykuwały uwagę. Co ważne klienci szukają różnych informacji:

  • Na temat kultury miejsca, do którego się wybierają 
  • Pogody
  • Zakwaterowania 
  • Biur podroży, które organizują wycieczki

A dokonują tego na wiele różnych sposobów. Najlepszym dla nich źródłem są opinie klientów, którzy skorzystali z oferty danego biura podroży. Ta informacja jest dla nich najbardziej wiarygodna i wartościowa. Budowanie wiarygodnej społeczności opartej na informacji jest więc bardzo ważne.

Dobry wizerunek jest dla marki jednym z elementów jej wielkości, tutaj pojawia się więc potrzeba pracy e-rzecznika dla branży turystycznej. E-rzecznik powinien zając się odpowiadaniem na zadawane przez klientów pytania, odpowiadać na komentarze i reprezentować markę w jak najlepszy możliwy sposób. Zadowoleni klienci chętniej wracają do usług firmy, a jeszcze chętniej dzielą się jej ofertą ze znajomymi.

Czy potrzebny firmie e-rzecznik?

Na czym polega praca e-rzecznika

Działania e-rzecznika to element marketingu szeptanego. Czyli strategii polegającej na docieraniu z informacją i firmie do jej potencjalnych klientów, w sposób jak najbardziej naturalny i spontaniczny, tak aby konsumenci nie zorientowali się, że mają do czynienia z reklamą. Zwykle odbywa się to na forach internetowych, mediach społecznościowych i innych grupach. Praca e-rzecznika w branży turystycznej i nie tylko w niej, jest bardzo potrzebna. Firmy zaczęły zdawać sobie sprawę, że posiadanie swojego reprezentanta w sieci jest przydatne. Może zwiększać sprzedaż, poprawiać zaufanie do marki, a także przeciwstawiać się kryzysom wizerunkowym i komunikacyjnym.

Można powiedzieć, że e-rzecznik sprzedaje ofertę firmy, mimo tego, że nie robi tego w sposób bezpośredni. Odpowiadanie na pytania klientów, rozwiewanie wszelkich wątpliwości i rozmowa z konsumentem, daje mu poczucie, że marka troszczy się o jego dobro i chce dla niego jak najlepiej. Te wszystkie działania pozwalają na budowanie trwałych relacji ze swoją grupą docelową i wpływają na zwiększenie jej lojalności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *