5 grudnia 2021

Wady marketingu szeptanego

2 min read
Wady marketingu szeptanego
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Buzz marketing cieszy się w ostatnim czasie coraz większą popularnością. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, jakie są wady marketingu szeptanego. Takie narzędzie będzie skuteczne wyłącznie wtedy, jeżeli zostanie wykorzystane w sposób przemyślany. Nieodpowiednie jego zastosowanie może zadziałać na niekorzyść marki.

Marketing szeptany. Co to takiego?

Marketing szeptany często bywała określany również jak buzz marketing. Dlaczego warto zrobić „szum” w Internecie stało się już oczywiste dla większości firm promujących się w sieci. Jest to bowiem strategia, która ukierunkowana jest na przekazywanie klientom lub potencjalnym klientom informacji na temat korzyści wynikających z nabywania określonych produktów bądź korzystania z konkretnych usług.

Na czym polega marketing szeptany

Marketing szeptany ma na celu wywołanie wśród odbiorców pozytywnych reakcji związanych z marką, zachęcając jednocześnie do dzielenia się opiniami czy zawiązywania grup dyskusyjnych. Kluczowe jest zatem w jego przypadku podawanie konkretnych informacji, które mogą przybierać różne formy. Na przykład porad, komentarzy czy objaśnień. Wszystko to ma sprawić, że produkt lub ogólnie marka, stanie się lepiej widoczna dla potencjalnych konsumentów. Zawsze jednak należy mieć świadomość tego, jakie są wady marketingu szeptanego.

Poznaj wady marketingu szeptanego

Buzz marketing może okazać się wysoce skuteczną strategią promowania marki i jej produktów, ale należy mieć świadomość, że jest to jednocześnie strategia związana z pewnym ryzykiem. Istnieją bowiem pewne wady marketingu szeptanego, z którymi należy się liczyć stosując działania z tego obszaru. Często są one utożsamiane z plotką, co nieco zaniża wiarygodność buzz marketingu. Dodatkowo bardzo łatwo można utracić kontrolę nad rozprzestrzenianiem się wiadomości, a to z kolei może doprowadzić do ukazania produktu lub marki w niekorzystnym świetle. Analizując wady marketingu szeptanego, trzeba zwrócić uwagę również na fakt, że w tego typu kampaniach praktycznie nie ma możliwości usunięcia nieprawdziwej plotki.

slabe strony marketingu szeptanego

Może się też zdarzyć tak, że informacje o firmie lub jej towarach wcale nie spotkają się z zainteresowaniem odbiorców. Wady marketingu szeptanego obejmują również to, że jest to proces wysoce czasochłonny, wymagający dokładnego zaplanowania działań, które będą realizowane. Co więcej, zbyt intensywne ich wdrażanie może przynieść następstwa zupełnie odwrotne od tych oczekiwanych. Dodatkowo, jeżeli kampania zostanie powierzona osobie nieposiadającej odpowiednich kompetencji i doświadczenia, wpisy na forach, blogach czy w social mediach będą utożsamiane ze zwykłym spamem. To zamiast zachęcić – zniechęci tylko odbiorców do danej marki, a granica między spamem a buzz marketingiem jest bardzo cienka. Wiedząc, jakie są wady marketingu szeptanego, można racjonalnie podejść do wdrażania tej strategii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *