Ważne imprezy marketingowe — gdzie warto być?
5 min readNie od dziś wiadomo, że marketing to spotkania i eventy. Nic nie zastąpi spotkania twarzą w twarz i uścisku ręki. Zatem pomimo, że codzienne działania marketingowców skupiają się na Internecie, to co roku organizuje się konferencje, sympozja czy eventy, które pozwalają być na bieżąco z branżą. Pozwalają one spojrzeć szerszą perspektywą na naszą codzienną pracę. Każda osoba pracująca w branży marketingowej powinna nastawić się na ciągły rozwój i podnoszenie swoich kwalifikacji, a udział w imprezach marketingowych jest ku temu świetną okazją.
Branżę marketingową cechuje dynamiczny rozwój, idący w parze z nowinkami technologicznymi i społecznymi. Z tego właśnie powodu dobry specjalista powinien wzbogacać swoją wiedzę i uaktualniać umiejętności. Ten, który stanie w miejscu zostanie szybko wyprzedzony przez innych.
Cykliczne imprezy marketingowe w Polsce.
1. Targi eHandlu.
W tym roku przypada 18 edycja targów poświęconych sprzedaży on-line. Oragnizatorzy zapewniają, że jest to największe wydarzenie dla e-sprzedaży w Europie Centralnej. Weźmie w nich udział ponad 140 wystawców i ponad 4000 uczestników. Prelekcje na tym wydarzeniu zawsze poświęcone są tematom sprzedażowym – jak zwiększyć konwersję, jak zoptymalizować e-biznes, zawierają konkretną wiedzę i garść inspiracji. Prelegenci to osoby doświadczone i będące na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami. Forma jest żywa, ciekawa, wystąpienia są krótki, ale inspirujące i zachęcające do dyskusji.
Dlaczego warto wziąć w nich udział? Targi są bezpłatne, ale na najwyższym poziomie. Dodatkowo każdy wystawca jest motywowany, żeby przygotował specjalną ofertę na swoje usługi dla uczestników wydarzenia.
-
Innovation 2020.
Konferencja Innovation łączy się z konkursem Innovation 2020. Obecnie jest to już szósta edycja wydarzenia. Konkurs skierowany jest do biznesu, firm marketingowych i mediów. Tegoroczne hasło to „Nie daj się hejterom”. Trzy kategorie konkursowe to: „innowacyjny biznes”, „innowacyjne media” i „innowacyjne doświadczenie”. Nagrodą w konkursie jest statuetka oddawana za każdym razem w ręce laureata, który wykazał się najbardziej nieszablonowym myśleniem.
Konferencja oczywiście również odbywa się w duchu innowacyjności. Unikalne rozwiązania w marketingu, komunikacji i biznesie.
Konferencja dzieli się na trzy bloki:
a) INNOVATION4GOOD – tutaj omawiane będzie zagadnienie technologii, nie tylko jako dobrodziejstwa, ale również zagrożenia. Jakie pułapki niesie ze sobą innowacyjność?
b) GAMIFICATION OF LIFE – to świat oczami pokolenia wychowanego na grach video. Będzie można się nauczyć wykorzystywać gry w życiu codziennym. Tutaj również przyjrzymy się zagrożeniom świata gamingu.
c) TECHNOLOGY HACKING REALITY – Technologia zmienia rzeczywistość czy może raczej ją kształtuje? Czy istnieje granica między tworem cyfrowym a rzeczywistym, czy jest ona coraz bardziej płynna? Na te i inne odpowiedzi spróbują odpowiedzieć uczestnicy tego bloku.
3. Digital Customer Care, edycja piąta.
Wydarzenie poświęcone jest cyfrowej obsłudze klienta. Na konferencji porusza się problem konkurencyjności w dobie technologii cyfrowej, na odpowiednie wartości, jakie niesie ze sobą usługa. Wydarzenie kierowane jest do dyrektorów, kierowników, specjalistów z zakresu obsługi klienta, marketingu i ogólnie – ludzi biznesu. Skupia się na zagadnieniach wielokanałowej obsługi klienta, cyfryzacji doświadczeń, najnowszych technologii do weryfikacji tożsamości, Change Managementu, Workforce Managementu. Konferencja ma za zadanie zaprezentować aktualne trendy, praktyczne rozwiązania i odpowiedzi na pytania z różnych branż.
4. Golden Marketing Conference. (Poznań 2020).
Dwudniowe wydarzenie skierowane do Top Managementu, czyli osób zarządzających i podejmujących strategiczne, rozwojowe decyzje w biznesie. Ma jeden cel – przygotować rynek marketingowy na nadchodzące zmiany, przekazać wiedzę i konkretne informacje o trendach. Tutaj formuła jest inna niż zazwyczaj – prelekcje są długie, skrupulatnie przygotowane, żeby nakreślić cały problem i podać rozwiązanie. Prelegenci to niezwykłe osobistości – eksperci, dyrektorzy marek, osoby, które stworzyły wielkie projekty. W tym roku gościem będzie Jurek Owsiak – twórca najbardziej rozpoznawalnej na świecie polskiej marki – Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz jednego z większych festiwali – Pol’and’rock Festival. Można powiedzieć – oj, będzie się działo!
5. I love marketing & business
To już 9 edycja tego wydarzenia. Trwa 4 dni, podczas których odbędzie się aż 8 konferencji. Wydarzenie kierowane do wszystkich osób zajmujących się marketingiem – specjalistów, dyrektorów, a także właścicieli małych i średnich firm. Prelekcje mają formę 18-minutowych wykładów, w formie zastrzyku wiedzy.
Tematy konferencji:
- SEO & Content
- Ads & Analytics
- Marketing
- Social Media
- Sales
- Commerce
- Influencer
- Business
Jak widać, jest w czym wybierać. Konkretna dawka wiedzy, dynamiczna forma, ciekawe tematy i prelegenci, którzy sami są ludźmi biznesu i marketingu.
6. Czwartek Social media
Tutaj z kolei przykład wydarzenia cotygodniowego. Odbywają się w kilku dużych miastach, ale w Warszawie mają najdłuższe tradycje. Są to luźne spotkania, zazwyczaj w barach czy kawiarniach. Zazwyczaj podczas spotkania odbywają się trzy półgodzinne prelekcje, potem jest czas na pytania i rozmowy, a po nich networking. To wydarzenie dla każdego, ale szczególnie warto rozpocząć w tej formie swoją przygodę z wydarzeniami marketingowymi. Jest to forma bezpłatna, niezobowiązująca, a można nawiązać cenne kontakty i poznać ludzi z branży.
Czy warto bywać na imprezach marketingowych?
Zdecydowanie tak. Ma to wiele sensu. Przede wszystkim – podnosisz w ten sposób swoje kompetencje, odbywasz szkolenia, które prowadzą osoby bardziej doświadczone, specjalistów z branży. Po drugie – nawiązujesz cenne kontakty. A przecież wiadomo, że w branży marketingowej to szczególnie ważne. Po trzecie – masz możliwość zweryfikowania swojej dotychczasowej pracy, konsultacji ze specjalistami, przedyskutowania rozwiązań. No i wreszcie – poznajesz najnowsze trendy, jesteś na bieżąco z nowinkami technologicznymi, które prezentuje się w sposób zrozumiały, przyjazny, zawsze możesz przy tej okazji o cos dopytać.
Biorąc pod uwagę, że część takich spotkań jest darmowa, a druga część kosztuje kilkaset złotych – sądzę, że korzyści jest znacznie więcej niż kosztów.
Nie wyobrażam sobie, aby nie byc na bieżąco z nowymi trendami w marketingu. Takie imprezy w tym pomagają, a dodatkowo zawiera się nowe kontakty zawodowe.