9 września 2024

Ważne imprezy marketingowe — gdzie warto być?

5 min read

Nie od dziś wiadomo, że marketing to spotkania i eventy. Nic nie zastąpi spotkania twarzą w twarz i uścisku ręki. Zatem pomimo, że codzienne działania marketingowców skupiają się na Internecie, to co roku organizuje się konferencje, sympozja czy eventy, które pozwalają być na bieżąco z branżą. Pozwalają one spojrzeć szerszą perspektywą na naszą codzienną pracę. Każda osoba pracująca w branży marketingowej powinna nastawić się na ciągły rozwój i podnoszenie swoich kwalifikacji, a udział w imprezach marketingowych jest ku temu świetną okazją.

Branżę marketingową cechuje dynamiczny rozwój, idący w parze z nowinkami technologicznymi i społecznymi. Z tego właśnie powodu dobry specjalista powinien wzbogacać swoją wiedzę i uaktualniać umiejętności. Ten, który stanie w miejscu zostanie szybko wyprzedzony przez innych.

Cykliczne imprezy marketingowe w Polsce.

1. Targi eHandlu.

W tym roku przypada 18 edycja targów poświęconych sprzedaży on-line. Oragnizatorzy zapewniają, że jest to największe wydarzenie dla e-sprzedaży w Europie Centralnej. Weźmie w nich udział ponad 140 wystawców i ponad 4000 uczestników. Prelekcje na tym wydarzeniu zawsze poświęcone są tematom sprzedażowym – jak zwiększyć konwersję, jak zoptymalizować e-biznes, zawierają konkretną wiedzę i garść inspiracji. Prelegenci to osoby doświadczone i będące na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami. Forma jest żywa, ciekawa, wystąpienia są krótki, ale inspirujące i zachęcające do dyskusji.

Dlaczego warto wziąć w nich udział? Targi są bezpłatne, ale na najwyższym poziomie. Dodatkowo każdy wystawca jest motywowany, żeby przygotował specjalną ofertę na swoje usługi dla uczestników wydarzenia.

event marketingowy

  1. Innovation 2020.

Konferencja Innovation łączy się z konkursem Innovation 2020. Obecnie jest to już szósta edycja wydarzenia. Konkurs skierowany jest do biznesu, firm marketingowych i mediów. Tegoroczne hasło to „Nie daj się hejterom”. Trzy kategorie konkursowe to: „innowacyjny biznes”, „innowacyjne media” i „innowacyjne doświadczenie”. Nagrodą w konkursie jest statuetka oddawana za każdym razem w ręce laureata, który wykazał się najbardziej nieszablonowym myśleniem.

Konferencja oczywiście również odbywa się w duchu innowacyjności. Unikalne rozwiązania w marketingu, komunikacji i biznesie.

Konferencja dzieli się na trzy bloki:

a) INNOVATION4GOOD – tutaj omawiane będzie zagadnienie technologii, nie tylko jako dobrodziejstwa, ale również zagrożenia. Jakie pułapki niesie ze sobą innowacyjność?

b) GAMIFICATION OF LIFE – to świat oczami pokolenia wychowanego na grach video. Będzie można się nauczyć wykorzystywać gry w życiu codziennym. Tutaj również przyjrzymy się zagrożeniom świata gamingu.

c) TECHNOLOGY HACKING REALITY – Technologia zmienia rzeczywistość czy może raczej ją kształtuje? Czy istnieje granica między tworem cyfrowym a rzeczywistym, czy jest ona coraz bardziej płynna? Na te i inne odpowiedzi spróbują odpowiedzieć uczestnicy tego bloku.

3. Digital Customer Care, edycja piąta.

Wydarzenie poświęcone jest cyfrowej obsłudze klienta. Na konferencji porusza się problem konkurencyjności w dobie technologii cyfrowej, na odpowiednie wartości, jakie niesie ze sobą usługa. Wydarzenie kierowane jest do dyrektorów, kierowników, specjalistów z zakresu obsługi klienta, marketingu i ogólnie – ludzi biznesu. Skupia się na zagadnieniach wielokanałowej obsługi klienta, cyfryzacji doświadczeń, najnowszych technologii do weryfikacji tożsamości, Change Managementu, Workforce Managementu. Konferencja ma za zadanie zaprezentować aktualne trendy, praktyczne rozwiązania i odpowiedzi na pytania z różnych branż.

4. Golden Marketing Conference. (Poznań 2020).

Dwudniowe wydarzenie skierowane do Top Managementu, czyli osób zarządzających i podejmujących strategiczne, rozwojowe decyzje w biznesie. Ma jeden cel – przygotować rynek marketingowy na nadchodzące zmiany, przekazać wiedzę i konkretne informacje o trendach. Tutaj formuła jest inna niż zazwyczaj – prelekcje są długie, skrupulatnie przygotowane, żeby nakreślić cały problem i podać rozwiązanie. Prelegenci to niezwykłe osobistości – eksperci, dyrektorzy marek, osoby, które stworzyły wielkie projekty. W tym roku gościem będzie Jurek Owsiak – twórca najbardziej rozpoznawalnej na świecie polskiej marki – Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz jednego z większych festiwali – Pol’and’rock Festival. Można powiedzieć – oj, będzie się działo!

impreza marketingowa

5. I love marketing & business

To już 9 edycja tego wydarzenia. Trwa 4 dni, podczas których odbędzie się aż 8 konferencji. Wydarzenie kierowane do wszystkich osób zajmujących się marketingiem – specjalistów, dyrektorów, a także właścicieli małych i średnich firm. Prelekcje mają formę 18-minutowych wykładów, w formie zastrzyku wiedzy.

Tematy konferencji:

  •  SEO & Content
  •  Ads & Analytics
  •  Marketing
  •  Social Media
  •  Sales
  •  Commerce
  •  Influencer
  •  Business

Jak widać, jest w czym wybierać. Konkretna dawka wiedzy, dynamiczna forma, ciekawe tematy i prelegenci, którzy sami są ludźmi biznesu i marketingu.

6. Czwartek Social media

Tutaj z kolei przykład wydarzenia cotygodniowego. Odbywają się w kilku dużych miastach, ale w Warszawie mają najdłuższe tradycje. Są to luźne spotkania, zazwyczaj w barach czy kawiarniach. Zazwyczaj podczas spotkania odbywają się trzy półgodzinne prelekcje, potem jest czas na pytania i rozmowy, a po nich networking. To wydarzenie dla każdego, ale szczególnie warto rozpocząć w tej formie swoją przygodę z wydarzeniami marketingowymi. Jest to forma bezpłatna, niezobowiązująca, a można nawiązać cenne kontakty i poznać ludzi z branży.

Czy warto bywać na imprezach marketingowych?

Zdecydowanie tak. Ma to wiele sensu. Przede wszystkim – podnosisz w ten sposób swoje kompetencje, odbywasz szkolenia, które prowadzą osoby bardziej doświadczone, specjalistów z branży. Po drugie – nawiązujesz cenne kontakty. A przecież wiadomo, że w branży marketingowej to szczególnie ważne. Po trzecie – masz możliwość zweryfikowania swojej dotychczasowej pracy, konsultacji ze specjalistami, przedyskutowania rozwiązań. No i wreszcie – poznajesz najnowsze trendy, jesteś na bieżąco z nowinkami technologicznymi, które prezentuje się w sposób zrozumiały, przyjazny, zawsze możesz przy tej okazji o cos dopytać.

Biorąc pod uwagę, że część takich spotkań jest darmowa, a druga część kosztuje kilkaset złotych – sądzę, że korzyści jest znacznie więcej niż kosztów.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

1 thought on “Ważne imprezy marketingowe — gdzie warto być?

  1. Nie wyobrażam sobie, aby nie byc na bieżąco z nowymi trendami w marketingu. Takie imprezy w tym pomagają, a dodatkowo zawiera się nowe kontakty zawodowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *