26 kwietnia 2024

eRzecznik dla małej i dużej firmy

4 min read
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

eRzecznik dla małej i dużej firmy – co daje ambasador marki? ”Jak cię widzą, tak o tobie piszą” – można by nieco sparafrazować znaną formułę. Rzecz w tym, że w Internecie każde wypowiedziane, czy raczej napisane słowo ma bardzo duże znaczenie. To właśnie po nie sięgamy w pierwszej kolejności, gdy zamierzamy kupić konkretny produkty, czy skorzystać z danej usługi. Ważne dla nas jest, co powiedzieli na ten temat inni, a słowa te odbijają się także bezpośrednio na wizerunku marki. I tutaj do pracy wkracza eRzecznik, który jest w stanie przedstawić sytuację w sposób zgodny z rzeczywistością i zniwelować nieprawdziwe informacje. To jednak niejedyne korzyści, jakie daje współpraca z e-ambasadorem marki.

eRzecznik

Kim właściwie jest eRzecznik?

To w zasadzie ktoś, kto oficjalnie reprezentuje daną markę w Internecie na różnych platformach, portalach czy forach, a więc wszędzie tam, gdzie mogą się pojawić budzące wątpliwości treści lub zapytania ze strony użytkowników. To właśnie tam w pierwszej kolejności zaglądają internauci, gdy mają jakiś problem. Ponieważ przedstawiciel ten posiada stosowną wiedzę, może w jasny sposób ustosunkować się do zamieszczanych informacji.

Czy każda firma potrzebuje wsparcia?

Bez względu na to, jak dużą działalność prowadzimy, przedstawienie jej w pozytywnym świetle jest kluczowe, jeśli chcemy zyskać względy klientów. eRzecznik marki zazwyczaj przydaje się wtedy, gdy doszło już do kryzysu w jej wizerunku, spadło zaufanie konsumentów i potrzebne jest wywindowanie firmy z powrotem na pozycję lidera w branży.

eRzecznik – koszty współpracy

Nie istnieje odgórnie przyjęta kwota, jaką przyjdzie nam zapłacić za wsparcie eRzecznika. Wyspecjalizowane firmy zazwyczaj ustalają stawkę na podstawie wybranego pakietu współpracy oraz jej długości. Im dłuższa współpraca, tym niższe koszty, a także większa skuteczność podejmowanych działań. Trzeba się jednak liczyć z tym, że za profesjonalnie podjęte działania, przyjdzie nam zapłacić od 1000 zł w górę za pakiet miesięcznych usług.

Korzyści wynikające ze współpracy

Jest wiele korzyści, jakie niesie za sobą współpraca z ekspertem online, a do najważniejszych z nich należą:

  • profesjonalne wsparcie klientów, a zwłaszcza tych, którzy są u progu drogi zakupowej,
  • podniesienie aktywności firmy, poprzez obecność ambasadora we wszystkich kluczowych miejscach,
  • niwelowanie negatywnych komentarzy,
  • kompleksowy monitoring tego, co mówi się o marce w sieci,
  • wzmacnianie pozytywnego wizerunku i odbioru marki,
  • wykrycie i zapobieganie rozpowszechnianiu nieprawdziwych informacji o firmie,
  • wyprowadzenie marki z kryzysu wizerunkowego,
  • wzmocnienie zaufania klientów do firmy,
  • zwalczanie hejtu,
  • podniesienie rozpoznawalności marki,
  • rozwiązywanie problemów użytkowników i wątpliwości dotyczących marki.

W których branżach eRzecznik sprawdzi się najlepiej?

Wiele działań podejmowanych w Internecie ma swój określony cykl żywotności – te, które nie przyniosły pożądanych efektów, są zastępowane innymi. Niemniej jednak nawet raz utworzona strona internetowa, będzie wymagała po pewnym czasie uaktualnienia. Co więcej, są takie działania, które powinny być prowadzone w sposób ciągły. Należą do nich m.in. marketing internetowy, czy właśnie kampania, w której główną rolę odgrywa eRzecznik. Dopiero po dłuższym okresie działań, możliwe jest zaobserwowanie, czy podążają we właściwym kierunku, przynoszą pożądane efekty i czy konieczne jest ich kontynuowanie.

Nagłe zniknięcie wirtualnego ambasadora marki, może zdezorientować odbiorców, poza tym ciągle przybywają nowi, którzy są spragnieni rzetelnych informacji. Duże korzyści przynosi np. praca e-rzecznika dla branży turystycznej, która to jest bardzo zmienna i często rozszerza swoją ofertę. To właśnie do ambasadora w pierwszej kolejności zwrócą się klienci z trapiącymi ich wątpliwościami czy pytaniami. Jeżeli go zabraknie, zaczną szukać informacji na własną rękę, albo co gorsza – skierują się do konkurencji…

kto to jest eRzecznik

Czy sam marketing szeptany nie wystarczy?

Chociaż eRzecznik monitoruje, kto i co mówi o naszej firmie, dba o poprawność zamieszczanych informacji, prowadzi otwartą komunikację, czy zamieszcza konkretne wypowiedzi to jego działania, nie są klasycznym marketingiem szeptanym. Przede wszystkim ambasador marki posiada rozległą wiedzę, zawsze występuje w sposób oficjalny a jego działanie przez to, że są autoryzowane, nie zawierają w sobie żadnej niechcianej reklamy. Stąd możemy liczyć na pełną ochronę dobrego wizerunku marki oraz budowanie przywiązania i zaufania klientów do marki. Sam marketing szeptany, choć także dąży do zneutralizowania negatywnych wypowiedzi i postrzegania marki w pozytywny sposób, to często narażony jest na błędy, które mogą spowodować poważny kryzys w odbiorze marki przez konsumentów.

eRzecznik marki – podsumowanie

Ciężko jest znaleźć inne narzędzie marketingowe, które tak dobrze zabezpieczałoby pozytywny wizerunek marki i pozwalało na osiągnięcie realnych korzyści finansowych, bez konieczności wprowadzania nachalnych reklam. Trzeba jednak pamiętać, że działania wirtualnego ambasadora marki, aby mogły przynieść pożądany efekt, powinny być prowadzone przynajmniej przez kilka miesięcy z późniejsza, ewentualną kontynuacją. Wszystko zależy jednak od tego, w jakim obecnie stanie znajduje się wizerunek marki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *